lördag 6 april 2013

Bloggtips och biljett till morgonkarusellen

Apropå dom tankar som jag har framfört angående att göra en Launch Pad eller start- och landningsstation i hallen samt även funderingarna jag hade angående olika hålltider så måste jag tipsa om detta inlägg som jag hittade hos Charlotta som driver bloggen ekvalla2.blogspot.se.

Charlotta har skrivit ett inlägg som hon kallar för "Familjevardag AB... Biljett till morgonkarusellen" där hon beskriver hur hon har gjort för att få in en bra morgonrutin där två barn ska lämnas innan hon själv sitter på pendeltåget exakt kl. 07.39.


Bildkälla: alteredartifacts.blogspot.se


Jag gillar Charlottas resonemang om hur hon genom att ta hjälp av rutiner och förberedelser ser till att göra morgonen till en stressfri och mysig stund med barnen

Eftersom jag själv gillade inlägget så mycket när jag läste det så har jag frågat Charlotta om det är okej att jag tipsar er om det och snälla Charlotta svarade ja!

passa på nu om du är nyfiken  och vill veta mer om hur du kan göra för att få en stressfri och mysig morgon tillsammans med barnen istället för att behöva stressa så svetten lackar på väg till skolor och jobb.  Här får du en  fribiljett till morgonkarusellen :)

Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar