måndag 28 januari 2013

FlyLady dag 7 - planering av morgondagens outfit

Okej, då har jag klarat av min första vecka som FlyBaby. Härligt!

Schemat för dag 7 ser ut så här
* Morgonrutin, påklädning, fixa hår och ev make up (för mig är lediga dagar sminkfria)
* Fortsätt hålla diskbänken putsad
* Läs lite på städforumet eller i de mejl du får från FlyLady
* Titta på påminnelselapparna som vi har satt upp på badrumsspegeln och vid diskbänken
* Uppmärksamma dina ev. negativa tankar och ändra dom till positiva
* Ägna två minuter åt en Hot Spot

Dagens Nyhet är att som kvällsrutin plocka fram morgondagens kläder så att du snabbt och smidigt kan klä på dig i morgon.

Måndagens kläder framhängda


Jag har en dörrhängare av stål med krokar på som jag har hängt över sovrumsdörren. Där brukar jag hänga upp kläder som är för rena för att läggas i tvättkorgen men inte så rena att jag vill hänga in dom i garderoben, tex jeans som kan användas ytterligare några dagar innan dom behöver tvättas.

En av dom krokarna får bli min "morgondagens outfit".
På en galge kan man ju hänga upp både byxor, tröja och halsband osv. så har man hela outfiten på ett ställe och behöver inte tänka på vad man ska sätta på sig när man vaknar på morgonen.
En idé helt i min smak. Jag gillar allt som spar tid och som underlättar i vardagen.

Dörrhängare

Min dörrhängare har jag köpt på Clas Ohlson för 59 kr. Men det finns både billigare och dyrare att få tag på, allt efter tycke och smak.
Exempelvis säljer IKEA, Åhlens och Lagerhaus liknande dörrhängare.

Givetvis går det lika bra att förvara morgondagens outfit på en stol eller en krok på väggen eller en särskild plats i garderoben också.

Det viktiga är just att planera morgondagens outfit i förväg för att se till att man slipper tänka på vad man ska ta på sig när man vaknar utan hela outfiten ska redan finnas klar på en bestämd plats.

Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar