söndag 6 januari 2013

Kryddförvaring

Efter ett besök hos det stora blå-gula varuhuset har jag hittat min kryddförvaring. Det fanns en hel del att välja på. Förutom tavellisten som jag visat tidigare fanns bl.a. även magnetburkar och snygga glas- eller porslinsburkar. Se tidigare inlägg om tips på kryddförvaring HÄR.


Ovan ses kryddburkarna  Rajtan29 kr för 4 st och tavellisten Ribba för 79 kr st.


Vill man ha snygga burkar till kryddförvaring så finns exempelvis Celeber 59 kr för 2 st.



Eller kryddburkarna Droppar 19 kr för 2 st.


Vill man ha kryddburkar med magnetisk baksida som kan förvaras på en metallist på väggen eller insidan av skåpdörren eller kanske under köksöverskåpet eller på kylskåpsdörren om man saknar metallist, så finns burken Grundtal 39 kr för 3 st.


Är man lite händig kan man använda gamla barmatsburkar och göra egna magnetiska kryddburkar.

Beskrivning finns här.

Vad valde jag själv för lösning då?
Jo, det blev en Bekväm variant av kryddförvaring på hyllor som skruvats fast på insidan av skafferidörren. Hyllorna kostade 29 kr st och jag har börjat med två st till en början. Funderar på att måla dem vita men det får ske senare i så fall.




Jag är i vart fall mycket nöjd.  Kryddorna finns tillhands nära spisen, de tar litet utrymme och de syns inte när skafferidörren är stängd och priset var helt okej. 

4 kommentarer:

  1. Jag blev sugen på den där kläm-fast-listen du visade i förra inlägget om kryddor. Men magnetvarianten var ju väldigt frän!
    //Ms H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är magnetvarianten tjusig. Jag är bara lite rädd för att det ska bli dammigt och flottigt på kryddburkarna om man har dom hängandes framme, det syns ju extra mycket när det är så blank yta på burkarna.

      Jag är nog lite lat av mig, och vill slippa torka rent saker om jag kan undvika det, och gillade därför den där kläm-saken bättre, även om magnetburkarna var snyggare :)

      // Linn

      Radera
  2. Jag tror också jag ska sätta kryddorna på insidan av en dörr, det är snyggt och praktiskt. Och kanske ha en tavellist framme för de allra vanligaste kryddorna. Hemskt att man bott i hus i över fyra år och inte tagit tag i det där med kryddorna, jag stör mig ju varje gång jag ser dom stå på bänken eller när man får gräva långt inne i skafferiet för att hitta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att ha kryddorna innanför skafferidörren. Tidigare när vi hade dom ovanför spisen så blev dom snabbt flottiga. Nu är kryddburkarna rena och fräscha.

      Grymt smart idé av dig att ha dom vanligaste kryddorna på en tavellist framme. Det kanske är något som jag också borde fundera på.

      Även om vi har skafferiet bredvid spsisen så är det ju ett extra steg att öppna dörren, så jag ska verkligen ta mig en tankeställare på om vi ska ha några kryddor framme också.

      Kram
      Linn

      Radera