måndag 11 november 2013

Månadens Vana - Oktober

FlyLady fokuserar varje månad på en viktig rutin som underlättar vardagslivet. I oktober hade jag en bloggpaus. Därför missade jag månadens vana då. Vilket är otroligt synd, med tanke på att oktobers månads vana, enligt FlyLady, innebar att få ordning på alla dessa papper i hemmet.

Det är en utmaning som jag hade behövt ta mig an. Jag får återkomma till denna vana senare och under tiden nöjer jag med denna korta sammanfattning. 

FÅ ORDNING PÅ HEMMETS PAPPERSHÖGAR


Bildkälla: www.shutterstock.com

Det är viktigt att vi har ett fungerande system för alla papper av olika slag som kommer hem innanför för vår dörr. Annars är risken att pappershögen växer oss över huvudet.


  • Se till att ha ett fungerande system för pappershantering såsom inkommande post och reklam.
  • Särskilt viktigt är det att ha ett fungerande system för räkningarna
  • Men även för exempelvis deklarationspapper, försäkringspapper, garantier och manualer m.m.
  • Gå igenom  och sortera posten direkt, se gärna till att ha din kalender och sopkorg bredvid dig.
  • Samla reklam, kataloger och tidningar på ett ställe och gå igenom dessa en gång per vecka och släng det som är gammalt, exempelvis vid den snabba veckostädningen.


OKTOBER MÅNADS VANA

Bildkälla: www.flylady.net

FlyLady fokuserar varje månad på en viktig rutin som underlättar vardagslivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar