onsdag 6 november 2013

På jakt efter en gammal byrå

Idag ska jag springa runt i några second hand butiker för att leta efter en gammal byrå eller skrivbord. Jag har nämligen fått för mig att jag vill göra en enkel, liten köksö till vår sommarstuga.


Jag har inte lyckats hitta originalkällan till denna bild. Någon som vet?

Jag tänker mig något liknande detta skrivbord eller kanske en byrå som jag kan sätta hjul på och använda som flyttbar mini-köksö i stugan på landet. Kanske som på denna bild med vinhyllor längst ner i mitten och en hängare för kökshandduken på sidan.



Bildkälla: www.apartmenttherapy.com

Eller som denna byrå med krokar för kökstillbehör på sidorna. Och så praktiskt med förvaring för hushållspappret på sidan av köksön. Eller köksö är nog fel namn på denna skapelse. Jag kanske bör kalla den för rullbord istället? Rullbänk? Eller vad kallar man denna typ av möbel i köket för?



Bildkälla: decozilla.com


Här har man tagit bort lådorna och baksidan på byrån och istället valt att ha en öppen förvaring på den rullande köksön.


Bildkälla: www.lowes.com

Kanske blir det mer praktiskt att antingen bygga en rullvagn själv eller att använda sig av något begagnat köksskåp? Det borde inte vara alltför svårt att få till tycker jag.

Vi får se om jag dyker på något fynd annars kanske det får bli ett hemmabygge av något slag istället.

Kram
Linn 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar