måndag 4 november 2013

Lång frånvaro

Oj, så länge sen det var sedan jag skrev något på bloggen.
Dagarna har gått så fort men ändå så långsamt.


Höstpromenad

Min frånvaro har berott på sjukdom i familjen som har gjort att jag har prioriterat annat än att internet och bloggande. Till vår glädje har det nu gått åt rätt håll och därmed är det dags att ta sig an vardagen igen.

Det vore att överdriva att säga att hemmet har förfallit under denna period men eftersom jag inte har gjort ett nyttigt handtag i hemmet på flera veckor så känns det nu härligt att återgå till vardagslivet igen. Och det behövs kan jag säga. Jag tänker inte ta itu med någon storstädning även om det kanske skulle behövas istället tänker jag bara att fortsätta genom att hoppa på FlyLady-tåget igen. På så vis vet jag ju att om några veckor så är det rent och ordning och reda igen här hemma.

Jag och maken hade planerat en semestervecka i solen nu i november men tyvärr fick vi ändra den planen. Jag har ändå valt att ta ut semester denna vecka och bara vara. En vecka i lugn och ro för mig själv här hemma. Det finns ett gammalt ordspråk som säger att ibland behöver man sätta sig ner och invänta sin själ. Det hade jag tänkt att göra denna vecka.


Blåbärssmoothie

Så dagen inleddes med sovmorgon, en lång höstpromenad och till brunch en supergod blåbärssmoothie som smakar glass. Jag kör en lågkaloridag med 5:2-metoden idag och denna smoothie är inte bara god utan även rätt mättande så det passar perfekt som start på dagen.

Kram
Linn


6 kommentarer:

  1. Skönt att du är tillbaka och att sjukdomeriet går åt rätt håll.
    Här är lika kaosartat som vanligt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det känns bra att vara på gång igen :)

      Radera
  2. Aldrig kul med sjukdom, skönt att det går åt rätt håll nu. Välkommen tillbaka till bloggvärlden :)

    SvaraRadera
  3. Som nybliven läsare av din blogg undrade jag lite vart du tog vägen. Men livet går naturligtvis alltid före. Glad att du är tillbaka och att det verkar bättre med familjen./ Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit Yvonne!
      Nu i efterhand inser jag såklart att borde ha tagit mig tiden att göra ett inlägg om orsaken till min frånvaro.
      Men nu är jag tillbaka i alla fall!
      Roligt att du har hittat hit!

      Radera