lördag 23 november 2013

Läslustan - Död Mans Grepp

Jag är medlem i bokcirkeln Läslustan där medlemskapet kostar 379 kr för ett år. I gengäld får man låna 52 olika utvalda böcker och när läsåret är slut till hösten nästa år får man behålla den bok som man då har hemma.

Min senast lästa bok heter "Död mans grepp" och är en deckare skriven av Peter James.



Död Mans Grepp av Peter James


Bokens baksida:
Det har gått tio dagar sedan Carly Chase blev inblandad i en bilolycka som dödade en tonårsstudent och hon är fortfarande svårt chockad. Då får hon en nyhet som förvandlar hennes liv till ett rent helvete!

De två andra förarna som var involverade i olyckan har hittats torterade och döda. Kriminalinspektör Roy Grace på Sussex-polisen varnar Carly för att hon kan stå näst på tur.
Polisen råder Carly att skydda sin identitet och gömma sig men hon vägrar. Vill någon hitta en person så brukar de lyckas till slut och kan inte polisen skydda Carly måste hon göra det själv. 

Men mördaren ligger redan ett steg före henne: iakttar, väntar och är redo...

Första meningen:
"På olycksdagens morgon hade Carly glömt att ställa väckarklockan och försov sig."

Mitt betyg: ****
Detta är den första, men absolut inte sista boken, som jag läser av Peter James. Boken är den sjunde i en serie deckare om polisen Roy Grace. Detta är en riktigt spännande thriller. Jag har hittat en ny deckarfavorit! Jag kan tänka mig att denna serie böcker blir ännu bättre om man läser dom i rätt ordning.
Betyget blir 4/5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar