söndag 19 maj 2013

Rabarber

Förra sommaren när vi köpte vår lilla tomt så planterade jag en rabarber som regnade bort. Det syntes inget alls av den när sommaren var slut. Men tydligen hade jag dödförklarat den lite för snabbt för den var den tuffare än jag trodde!



Se så fin den är där den står längst bort i hörnet på bilden. Längre fram syns gräslök och citronmeliss. Bakom citronmelissen har persiljan börjat titta upp.  Jag som är novis i trädgården är lite förundrad över allt som växer.




Jag har ägnat dagen åt att plantera blåbär, jordgubbar och hallon och att då och då sitta en stund med min bok under plommonträdet. Vi har verkligen haft tur med vädret idag för precis när vi var klara att bege oss hemåt så kom regnet. .

Kram
Linn

4 kommentarer:

  1. Det ser jättemysigt ut :) Jag ska försöka odla lite på balkongen.. men kommer inte riktigt igång...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag trivs verkligen på vårt lilla lantställe.

      Det är inte för sent att starta om du vill odla lite på balkongen. Jag hade en tomatplanta på balkongen förra sommaren som gav massor av små smakrika körsbärstomater.

      Radera
  2. Den har ju inte bara återhämtat sig, utan växt på bra också!
    jag har ett bra recept på rabarberchutney om du vill... finns i min blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanon Åsa!
      Det ska jag leta rätt på.

      Radera