söndag 21 april 2013

Förkyld igen

Jag som skulle ha varit på landet den vackra vårhelg fick avboka allt och ligger istället nerbäddad med feber och halsont igen. Det är inte ett dugg roligt.

Jag som nästan aldrig är sjuk har nu åkt på samma eländiga förkylning med halsont och feber för andra gången i år. BLÄ!
Bildkälla: www.pediaplace.com

Det gör så ont i halsen att det känns som om hela jag är en hals eller det kanske var en överdrift.
 Men halsen är nästan lika lång som hos den sjuka giraffen här ovanför.
Det är jättemycket synd om mig!

Vi som skulle ha en massa gäster till vår lilla stuga också idag. Det hade ju passat perfekt med tanke på det fina vädret som jag ser att det har varit utanför fönstret. Jag försökte få maken att åka till stugan och bjuda på mat utan mig men han ville hellre vara hemma hos hos mig och serva med honungsvatten, Alvedon och glass.

Så, det kanske inte är så himla synd om mig ändå när jag tänker efter.
För även om jag är sjuk så har jag i alla fall världens finaste make!


Bildkälla: www.huffingtonpost.com

Apropå kärlek, har ni sett det vackra hjärtat på bilden här ovanför förut?

I den här fina artikeln från Huffington Post kan man läsa att den brittiska bonden Winston Howes planterade 6 000 ekar, för att skapa detta hjärta åt sin hustru Janet när hon dog, efter att dom hade varit gifta i 33 år. Hjärtats spets pekar mot den stad som hustrun Janet föddes i.

Hans syfte var att det skulle vara en minnesplats som inte skulle bli känd för allmänheten. Men efter 17 år så upptäcktes hjärtat av en person som flög med luftballong över skogen.


När en tidning fick nys om hjärtat så berättade Winston att han går dit ibland för att minnas Janet och deras kärlek till varandra och att han hoppas att hjärtat kommer att finnas kvar i många år.

Han har även byggt en hög häck kring hjärtat och varje vår blommor påskliljor i mitten av hjärtat.

Det tycker jag är både en vacker, fin men sorglig 
kärlekshistoria.

Eller vad säger du?


Kram
Linn


3 kommentarer:

  1. Nej vad jobbigt att bli sjuk.. Kunde dock inte låta bli att skratta lite, sorry, men det här lät så himla roligt "det känns som om hela jag är en hals" det är precis min humor haha. Håller tummarna för att halsen känns mindre snart. Tur du har som har någon som servar dig i alla fall :)

    Nej hjärtat har jag inte sett förut, men det var ju en väldigt fint gjort av honom, och säkert bra påkostat också.

    Krya på dig nu! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Liie!
      Jag mår så dåligt så att jag har svårt att förstå hur jag ska klara mig utan fina makens service när han åker och jobbar om en timme. Har över 39 graders feber och har ONT!!
      Så jag blev glad över din lilla hälsning.
      Minsta lilla snälla ord värmer min onda hals just nu. TACK!!
      Kram
      Linn

      Radera
    2. Kom på en sak till, jag är så löjligt romantisk att jag skulle vilja besöka det fina hjärta någon påsk då påskliljorna blommar och bara sitta där en stund som tjuren Ferdinand :)

      Radera