onsdag 20 mars 2013

Onsdagsrutin - gör det NU!

Idag är det ONSDAG, och för oss som följer FlyLadys veckoplanering är onsdagar det samma som "Gör-Det-Nu"-dagen. Vilket innebär att det idag är dags att göra dom saker som vi har skjutit upp tidigare.

Bildkälla: flylady.net
Det är idag dags att ta tag i vad det nu än är som vi har skjutit upp och som vi känner hänger över oss och som får oss att må dåligt för att vi inte ännu har gjort det.

Det kan handla om att rengöra akvariumet, att återlämna en biblioteksbok, boka ett tandläkarbesök, ringa ett jobbigt telefonsamtal eller vad det nu än är för något som vi har skjutit upp.


Bildkälla: www.etsy.com

Idag är dagen som vi ska göra det på!

Har du något som du har skjutit upp som du tänker klara av idag?

Själv har jag planerat att idag ta tag i en av flyttkartongerna som står i källaren och decluttra den. Dom kartongerna är något som jag har skjutit upp, så att fixa en kartong idag vore verkligen underbart!
Utöver det ska jag ringa ett telefonsamtal som jag borde ha gjort redan förra veckan.
Idag ska det göras!

Kram
Linn

2 kommentarer:

  1. Bra idé! Jag får nog ta och skicka ett mail som jag skjutit upp i ett tag :)

    Kram /iris

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det Iris!
      Det är så skönt efteråt när man har fixat det!

      Jag fick tyvärr världens migränanfall idag så någon kartong blev inte decluttrad men telefonsamtalet är avklarat så jag är nöjd ändå.

      Kram
      Linn

      Radera