måndag 11 mars 2013

Vårlängtan

Åh, vad jag längtar efter våren!

Jag har kikat i rabatterna runt gårdarna i området efter spår av vårlökar. Men ännu har jag inte haft någon lycka i min jakt. Jag har dock hört att andra har sett lökar som är på gång upp ur jorden och någon hade till och med sett att det var några snödroppar på gång.

Tulpaner på vårt lilla köksbord


Istället får jag fortsätta att glädjas över att tulpanerna som jag fick av maken förra veckan ännu håller någon dag. Tulpaner är nog vårblomman nummer ett för  mig, jag älskar att dom finns i så många olika färger

Är det någon annan som har sett några vårtecken ännu?

Kram
Linn

2 kommentarer:

  1. Jag har tur, mina snödroppar har tittat upp och blommar delvis!
    //Ms H

    SvaraRadera
  2. Åh, så härligt Ms H!
    Njut av snödropparna, jag är bara lite avis ;)
    Får kanske köpa mig en kruka i blomsterhandeln nästa gång och ställa på bordet :)

    SvaraRadera