lördag 2 mars 2013

Stavgång i solsken

Åh, vilken underbar helg vi har. Maken och jag har åkt iväg till vår lilla sommarstuga. Vi har köpt en tomt där vår framtida sommarstuga kommer att byggas men än så länge bor vi i en liten friggebod. Vi har el men vatten får vi ta med oss i dunkar. Det känns så där mysigt nybyggaraktigt.



Stavgång i strålande mars-sol


Mitt på dagen hade vi strålande sol och jag passade på att ge mig ut på en lång stavgångspromenad. Så härligt med strålande sol samtidigt som snön gnistrar vit. Man känner verkligen att energin fylls på. Samtidigt som stegräknaren tickar på för fullt :)
Snacka om att att slå två flugor i samma smäll!



Fläskfilé i Crock Pot
 
Innan jag gav mig ut på promenaden startade jag dagens middag som blir fläskfilé som är gjord i Crock poten. När jag kom hem så doftade det ljuvligt i vår lilla stuga så nu är det bara att hålla tummarna att det ska smaka lika gott som det doftar.

Jag håller ju fortfarande på och lär mig använda min Crock Pot och testar nya recept nästan varje gång. Just detta att maten tillagas medan jag gör något annat är det som tilltalar mig allra mest med att använda Crock Pot till matlagningen.

Dessutom är en Crock Pot perfekt när man bor i liten friggebod utan rinnande vatten och vill ha så lite disk som möjligt eftersom vattnet måste sparas på!

Om detta recept smakar bra så dyker det upp i bloggen, annars kastas det i papperskorgen.


Bildkälla: www.ecojot.com

Önskar er alla en underbar fortsättning på helgen!

Kram
Linn

2 kommentarer:

  1. Men guuuuud vad mysigt!!!! Så skulle jag vilja ha det!!
    kramen

    SvaraRadera
  2. Ja, vi trivs verkligen där!
    Kram
    Linn

    SvaraRadera