måndag 4 mars 2013

ViktVäktar Rapport 2

Då var vecka 2 som "nygammal" VIKTVÄKTARE avklarad vilket innebär invägning på morgonen.


Bildkälla: www.viktvaktarna.se


VECKANS RESULTAT
- 0,6 kg

Vilket alltså innebär att jag har gått ner totalt 5,8 kg och det innebär även att jag får flytta en silverglänsande sten till gladburken!

Den som har hängt med vet att varje sten motsvarar ½ kg i vikt, se HÄR.

Se så strålande glad gladburken blev av att få en silversten!

Det som har fungerat bra denna vecka har varit:
  • att fylla i all mat i checklistan och hålla mig inom ramarna
  • att använda stegräknare och gå 10 000 steg varje dag
  • att jag har kommit ut på två riktigt härliga långpromenader med mina gåstavar


Det som inte har gått bra är:
  • att få till minst 15 minuters motion varje morgonen
Jag snoozar helt enkelt en gång för mycket när det är dags att gå upp.
Tyvärr är jag en riktig nattuggla som myser av att vara uppe sent och orsaken till att jag har missat att motionera ett par gånger på morgonen är helt enkelt att jag inte har gått och lagt mig i tid. Min målsättning är ju att släcka lampan kl 23, vilket har misslyckats ett par nätter.

Med det i bakhuvudet är det dags att ställa upp målen för denna vecka.


Måttbandet är framplockat, nu ska det mätas!


VECKANS VV-MÅL

  •  Fortsätta använda checklistan online. 
  • Nattning kl. 23
  • 15 minuters träning på morgonen (nu höjer jag kravet och räknar inte in vanliga promenader här, dock är stavgång okej att räkna som morgonmotion)
  • Ökning av antalet steg per dag med 1 000 till minst 11 000 steg/dag
  • Inköp av broddar för att kunna promenera stadigare i halkan
  • Mäta mina mått, jag har ju glömt bort att göra det
  • Dricka mer vatten, det känns om jag behöver det eftersom jag vaknar törstig varje morgon


Kram
Linn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar