måndag 18 mars 2013

Vika t-shirts på rätt sätt

Jag skrev ju tidigare idag om att jag bara för ett par månader sedan insåg att jag i alla år har vikt våra t-shirts på fel sätt.

Det är som en riktig AHA-upplevelse att inse hur mycket bättre det är på alla vis att vika tröjorna och placera dom ståendes jämte varandra i byrålådan istället för att fövara dom liggandes ovanpå varandra. 



Bildkälla: iheartorganizing.blogspot.se


Det nya sättet att vika t-shirts på har flera fördelar:

  • dom tar bara hälften så mycket plats i byrålådan
  • du ser alla dina t-shirts och slipper rota runt i lådan för att få fram rätt tröja
  • detta gör att det är ordning och reda i byrålådan


Jag har då fått frågan om t-shirtsen blir skrynkligare av att vikas på detta sätt och om det är krångligt att få upp eller ner dom ur lådan.

Svaret på dom frågorna är NEJ.

Jag har hittat en videodär Alejandra Costello, som är en professionell organisatör, visar hur det går till. Kolla in denna film!







Kram
Linn




3 kommentarer:

  1. Tack så mycket!!
    Smart video! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod Emelie!

      Visst är det en smart idé att förvara t-shirts på detta sätt. Man känner bara "varför har jag inte kommit på detta själv förut" :)

      Radera
  2. Jo, men exakt! Synd bara att jag inte har någonstans att använda detta tips ;/

    SvaraRadera